STRUKTURA KURZU

Rekvalifikační kurz se skládá z celkem čtyř výukových částí a navazující praxe. U níže uvedených čtyř školících bloků je třeba počítat s celkovou dobou trvání přibližně 2 měsíce a následující praxe má rozsah 1 měsíc, takže celková minimální časová zátěž rekvalifikačního kurzu představuje období 3 měsíců. V následující tabulce je uvedeno základní členění kurzu a rozsahy jednotlivých částí:

Blok 1 EUROSKILLS-ZÁKLADY EVROPSKÉ INTEGRACE 7 dní resp. 42 hodin výuky
Blok 2 ZÁKLADY PROJEKTOVÉHO ŘÍZENÍ 10 dní resp. 60 hodin výuky
Blok 3 JAZYKOVÁ PŘÍPRAVA (AJ n. NJ) 10 dní resp. 60 hodin výuky
Blok 4 IT-SKILLS - POČÍTAČOVÁ GRAMOTNOST 7 dní resp. 42 hodin výuky
Blok 5 ODBORNÁ PRAXE 20 dní resp. 160 hodin praxe

Celkový rozsah rekvalifikačního kurzu tak činí 34 výukových dní a 20 dní praxe neboli 204 hodin výuky a 160 hodin praxe. Výuka jednotlivých částí kurzu se bude v jednotlivých dnech dle možností vzájemně prolínat a na sebe navazovat, tak aby teoretická příprava byla co nejefektivnější z metodologického hledicka a současně zajímavá pro účastníky kurzu. Zde základní charakteristika jednotlivých bloků:

Blok 1: Euroskills-základy evropské integrace

Tato část kurzu s rozsahem 42 hodin výuky bude ročleněna do přibližně 10 tématických celků, které jsou dle našich několikaletých zkušeností důležité pro budoucí eurospecialisty. V rámci tématických okruhů se budeme věnovat mj. např. historii, současnosti a budoucnosti evropské integrace, právnímu rámci, fungování evropských institucí, vztahu ČR a EU, rozpočtu a jednotlivým politikám EU.

Celkový cíl: Zvýšit povědomí o tom, co je a jak funguje Evropská unie

Dílčí cíle: Po absolvování tohoto kurzu budou účastníci schopni:

  • vyjmenovat a charakterizovat základní smlouvy Evropských společenství a Evropské unie a identifikovat jejich nejdůležitější změny / přínosy;
  • vysvětlit 3 základní rozdíly mezi ES a EU;
  • vyjmenovat 4 základní instituce a vysvětlit jejich úlohy a identifikovat 7 příkladů primárního a sekundárního práva;
  • identifikovat největší zdroje rozpočtu a nejnákladnější politiky a rozlišit politiky z pohledu pravomocí EU a členských států;
  • vyjmenovat 3 oblasti kodaňských kritérií a formulovat klady a zápory vstupu ČR do EU.

Blok 2: Základy projektového řízení

Tato část s rozsahem 60 hodin výuky bude rozdělena do přibližně 7 větších tématických celků, které jsou dle našich několikaletých zkušeností důležité pro budoucí projektové manažery. V rámci sedmi výukových modulů se budeme podrobně zabývat např. regionální a strukturální politikou EU, základy plánování a řízení projektů, strukturou, obsahem a finančním rámcem projektu či uzavřením a vyhodnocením projektu.

Celkový cíl: Připravit účastníky na plnohodnotné zapojení do realizace RP/SP v ČR a využití podpory regionálního rozvoje na národní úrovni.

Dílčí cíle - profil absolventa: Po absolvování tohoto kurzu budou účastníci schopni:

  • prokázat základní znalost nástrojů financování regionální a strukturální politiky EU a provázanosti strukturální politiky EU s ostatními politikami ES a EU;
  • pochopit strukturu primární a sekundární legislativy ES ve vztahu k RP/SP;
  • vysvětlit provázanost cílů mezi strukturálními fondy (SF) a Fondem soudržnosti EU;
  • aplikovat principy regionální a strukturální politiky při její realizaci;
  • prokázat znalost územního vymezení regionu pro účely regionální a strukturální politiky EU;
  • pochopit význam a principy strategického plánování a řízení veřejných projektů;
  • aplikovat metodologie programování ve veřejném sektoru;
  • charakterizovat 11 programových dokumentů pro využití SF a Fondu soudržnosti v ČR;
  • identifikovat implementační struktury jednotlivých programových dokumentů;
  • pochopit návaznost projektu na program (projekt je stavební jednotka programu);
  • identifikovat 6 fází projektového cyklu dle metodiky Evropské komise a OECD;
  • popsat obecnou projektovou fichi a prokázat schopnost její transformace do podoby matice logického rámce;
  • použít matici logického rámce jako nástroj hodnocení projektu;
  • posoudit projekt na základě finanční a ekonomické analýzy;
  • chápat význam monitoringu a hodnocení programů a projektů jako nástroj k navržení úprav priorit a opatření pro následné plánovací období RP/SP EU.

Blok 3: Jazyková příprava

Tato část kurzu s rozsahem 60 hodin výuky se skládá ze dvou výukových modulů: Intenzivní jazykové průpravy, která vzejde ze zjištěné vstupní úrovně jazykových znalostí a komunikačních dovedností účastníků, a kterážto je nezbytná pro úspěšné absolvování 2. specializačního modulu Terminologie EU. Samotná výuka bude rozčleněna do celkem 16 tématických okruhů. Kurzy budou probíhat na základě rozdělení účastníků do skupin, a to v anglickém nebo německém jazyce.

Celkový cíl: Připravit účastníky po jazykové stránce tak, aby byli schopni komunikovat v cizím jazyce nejen v obecné, ale zejména i v odborné rovině a znali terminologii problematiky evropské integrace a projektového řízení.

Blok 4: IT-skills - počítačová gramotnost

Tato část kurzu s rozsahem 42 hodin výuky bude rozčleněna celkem do 5 tématických celků, které na základě několikaletých zkušeností s obdobnými vzdělávacími programy považujeme za podstatné pro budoucí eurospecialisty. Mezi jednotlivými celky se objeví mj. základy práce s operačním systémem, efektivní využívání internetu či práce s nástroji MS Office (word, excel, powerpoint).

Celkový cíl: Rozvinout znalosti a schopnosti účastníků na úroveň pokročilých uživatelů výpočetní techniky, aby se pro ně práce s osobním počítačem stala prostředkem k efektivnímu plnění pracovních úkolů.

Dílčí cíle: Po absolvování tohoto kurzu budou účastníci schopni:

  • Pracovat se současnými operačními systémy, efektivně pracovat se soubory (file management);
  • Využívat internetové informační zdroje a moderní prostředky elektronické komunikace;
  • Dodržovat zásady bezpečné práce v prostředí internetu;
  • Efektivně pracovat s obsáhlými textovými dokumenty se speciálním zaměřením na obvyklé problémy v oblasti projektového řízení;
  • Efektivně využívat tabulkového procesoru ke zpracování a prezentaci číselných dat;
  • Vytvářet prezentace s optimálním využitím animačních možností výpočetní techniky.

(c) 2005 copyright Eurion, o.s.   |   Tisk